a http://www.saba.hu használatához
Hatályos 2021.06.01. napjától
Kedves Látogató!
Amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, kérjük, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, valamint az Adatkezelési Tájékoztatót és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben azok minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.
1. Az ÁSZF hatálya, általános rendelkezések
Az „Inzula Ker” Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (rövid nevén: Inzula Ker. Kft., a továbbiakban: Szolgáltató) a https://www.saba.hu online áruházat (a továbbiakban: Sába webshop) útján elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújt az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.) szerint.
A jelen ÁSZF rögzíti a Sába webshop használatára vonatkozó feltételeket, továbbá a Szolgáltató és a Sába webshop szolgáltatásait igénybe vevő vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit.
1.1. A Szolgáltató adatai
Név: „Inzula Ker” Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövid név: Inzula Ker. Kft.
Székhely: 1047 Budapest, Fóti út 56. D. ép. IV. emelet
Cégjegyzékszáma: 01 09 568304
A bejegyző bíróság megnevezése: Fővárosi Cégbíróság
Adószáma: 12243660-2-41
Elérhetősége:
Honlap: https://www.sabaintim.hu
E-mail: info@sabaintim.hu
Telefon: +36 1 369 0385 munkaidőben [Hétfő-csütörtök: 9:00-16:00, péntek: 9:00-15:00]
A tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Extreme Net Kft
Székhely: 1034 Budapest, Tímár utca. 20.
E-mail: info@extremenet.hu
1.2. Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani. Az új, módosított ÁSZF akkor lép hatályba, amikor azt a Szolgáltató a www.saba.hu webshopban közzéteszi. Az ÁSZF lényeges módosítása esetén a Szolgáltató a www.saba.hu webshopon tájékoztatást tesz közzé az ÁSZF módosításáról. A tájékoztatás tartalmazza a pontos utalást az ÁSZF módosított rendelkezésére, a módosítás hatályba lépésének időpontját, valamint a módosított ÁSZF elérhetőségét. A Vásárló a módosított ÁSZF-et a módosítás hatálybalépését követő megrendelés során fogadja el.
1.3. A szerződéskötés általános szabályai
A szerződéskötés nyelve a magyar.
A Sába webshopban történő vásárlás útján létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja.
A Sába webshopban történő vásárlás, valamint a Vásárló és a Szolgáltató közötti Szerződés létrejöttének feltétele, hogy a Vásárló tudomásul vegye és – az erre szolgáló jelölőnégyzetek kipipálása útján – kifejezetten elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit, valamint a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltakat.
2. Vásárlási lehetőségek
A Vásárló a Sába webshopban regisztrált vásárlóként vagy regisztráció nélkül, vendégként vásárolhat.
A vásárlás feltétele, hogy a Vásárló tudomásul vegye és – az erre szolgáló jelölőnégyzetek kipipálása útján – kifejezetten elfogadja az ÁSZF-et, valamint a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltakat.
2.1. Vásárlás regisztrációval
A Vásárló regisztráció útján személyes Sába ügyfélfiókot hozhat létre. A regisztráció és a Sába ügyfélfiók használatának részletes feltételeit az ÁSZF 3. pontja tartalmazza.
2.2. Vásárlás vendégként
A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy regisztráció és Sába ügyfélfiók létrehozása nélkül vendégként hozzon létre megrendelést.
3. Sába ügyfélfiók
A Vásárló a regisztrációval személyes Sába ügyfélfiókot hozhat létre a „Bejelentkezés” ikonra kattintva a „Regisztráció” oldalon a fiók adatok kitöltésével.
A Sába ügyfélfiók létrehozására és használatára az alábbi feltételek vonatkoznak.
3.1. Regisztráció
A Sába ügyfélfiók név szerint regisztrált felhasználóhoz kötődik. Egy Vásárló egy Sába ügyfélfiókkal rendelkezhet. A regisztráció feltétele természetes személyek esetén a 18. életév betöltése. A regisztráció a Vásárló részéről önkéntes.
A regisztrációhoz az alábbi adatok megadása kötelező: vezeték- és keresztnév, e-mail cím. A Vásárló köteles a kitöltés során valós adatokat megadni. A Vásárló nem adhat meg álnevet vagy idegen nevet. A regisztráció során lehetőség van számlázási és szállítási címet is megadni. Amennyiben élni kíván ezzel a lehetőséggel, az alábbi adatok megadása kötelező: ország, irányítószám, település, utca, házszám, megye, telefonszám, e-mail cím. Jogi személyek esetén az adószám megadása is szükséges.
A regisztrációt követően a Szolgáltató a Vásárló részére automatikus e-mailt küld, amelyben megküldi a Vásárló ideiglenes jelszavát. A Vásárló ezzel a jelszóval tud először a Sába ügyfélfiókjába belépni és megváltoztatni a jelszavát.
3.2. Használat
A Vásárló felhasználónevét és jelszavát más személynek nem adhatja tovább, valamint nem teheti a nyilvánosság számára hozzáférhetővé. A Vásárló köteles bejelentkezési adatait a jogosulatlan hozzáféréstől megvédeni.
Ha a Vásárló tudomást szerez arról, hogy bejelentkezési adataival visszaéltek, köteles a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni annak érdekében, hogy a Szolgáltató megtehesse a megfelelő intézkedéseket.
A Vásárló nem alkalmazhat olyan szoftvert vagy programot – ideértve különösen a hekkelési kísérletet, kémprogram alkalmazását, vírusokat vagy férgeket –, amely a Sába ügyfélfiók működését, rendelkezésre állását megváltoztatja vagy korlátozza.
A Vásárló a bejelentkezési adataival való visszaélésért felelősséggel tartozik.
A Vásárló köteles a Szolgáltatónak a Sába ügyfélfiók használatával kapcsolatos tájékoztatását figyelembe venni.
A Szolgáltató a Vásárló számára a Sába ügyfélfiók használatát határozatlan időre szólóan, ingyenesen biztosítja. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Sába ügyfélfiókot vagy egyes szolgáltatásait megszüntesse.
3.3. Elfelejtett jelszó
Amennyiben a Sába ügyfél fiókba történő belépéshez szükséges jelszavát elfelejtette, a webshop felületén a bejelentkezés alkalmával az „Elfelejtett jelszó” ikonra kattintva új jelszót kérhet.
3.4. A Sába ügyfél fiók törlése
A regisztrált Vásárló Sába ügyfélfiók törlési szándékát az alábbi e-mail címen tudja a Szolgáltató felé írásban jelezni: info@sabaintim.hu.
A Szolgáltató jogosult a Vásárló regisztrációját törölni, ha a Vásárló a vonatkozó feltételeket nem tartja be.
Az Általános Szerződési Feltételeknek ellentmondó, illetve tisztességtelen magatartást tanúsító vásárló köteles megtéríteni minden olyan kárt, amelyet magatartásával összefüggésben a Szolgáltatónak okozott.
4. A megrendelés menete
A Sába webshopból történő megrendelésre minden nap 0-24 óra között van lehetőség.
4.1. Megrendelhető termékek
A Sába webshopban megvásárolható termékek a www.saba.hu oldalon tematikusan rendszerezve jelennek meg. Adott termékkategóriára kattintva jeleníthetők meg a kategóriához tartozó találatok. A találati oldalon a termék képe alatt feltüntetésre kerül a termék eladási ára, a termék megnevezése és kiszerelése. A termékre vonatkozó további, részletes információk – így a termék részletes leírása, a termékjellemzők, a termék összetevői.
A webshopunkból csak készleten lévő termékeket lehet megrendelni.
4.2. Bejelentkezés a Sába ügyfélfiókba
A regisztrált Vásárló e-mail címe és jelszava megadásával jelentkezhet be Sába ügyfélfiókjába.
Vendégként történő megrendelés esetén bejelentkezésre nincs szükség.
4.3. Termékek kosárba helyezése
A Vásárló a készleten lévő terméket, a kívánt mennyiség kiválasztását követően, a „Kosárba teszem” gombra kattintással helyezheti a kosarába.
Ha a Vásárló befejezte a vásárlást, a „Kosár” gombra kattintva tekintheti meg annak tartalmát. Itt szükség esetén még módosíthatja annak tartalmát. Amennyiben valamely korábban kiválasztott terméket töröl, vagy egy megvásárolni kívánt termék mennyiségét megváltoztatja, úgy a változásokat a „Kosár frissítése” gombbal tudja elmenteni.
Amennyiben a Vásárló folytatni kívánja a vásárlást, a „Vissza” gombra kattintással térhet vissza a termékek oldalára.
Amennyiben befejezte a vásárlást, a kosár tartalmának ellenőrzését követően a Vásárló a „Pénztár” gombra kattintással léphet tovább.
4.4. Fizetéssel és szállítással kapcsolatos információk megadása
A regisztrált vásárló a „Pénztár” oldalra lépve ellenőrizheti a rendszer által automatikusan megjelenített személyes adatait, elérhetőségeit és számlázási címét. Amennyiben az adatokat módosítani szükséges, azt az „Ügyfélfiók” gombra kattintva teheti meg.
A vendég vásárló a „Pénztár” oldalra lépve adja meg személyes adatait, elérhetőségeit és a számlázási címét.
A Vásárló a szállítást kérheti a számlázási címtől eltérő címre is vagy személyesen átveheti a Szolgáltató telephelyén. Amennyiben a számlázási címtől eltérő címre kéri a szállítást, az új címet a „Szállítás másik címre?” kérdés előtti jelölőnégyzet kipipálásával tudja beírni.
A „Pénztár” oldalon a Vásárlónak lehetősége van megjegyzést küldeni a megrendelésével és a szállítással kapcsolatban.
A megrendelt termékekről a kiszállítás előtt az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175. §-nak megfelelő elektronikus számlát állítunk ki, és megküldjük a Sába ügyfélfiókban vagy a vásárlás során megadott e-mail címre.
Ha cég nevére kér számlát, azt szintén itt tudja beállítani, valamint ezen a felületen lehet jelezni, ha egészségpénztár felé is el kívánja számolni a megvásárolt termék(ek)et. Ebben az esetben ügyintézőnk emailen fogja felvenni Önnel a kapcsolatot a számlán kötelezően feltüntetendő kiegészítő adatokkal kapcsolatban.
Kiszállítás Magyarország területére kérhető.
Amennyiben a Vásárló a vásárlás során Sába kupont kíván felhasználni, úgy azt a kuponkód megadásával tudja megtenni.
A „Megrendelés elküldése” gombra kattintás előtt a Vásárlónak fizetési módot kell választania, amely bankkártyával történő fizetés vagy utánvét lehet. Bankkártyával történő fizetés esetén a Vásárlónak a „Megrendelés elküldése” gombra kattintást követően a SimplePay fizetési előválasztó oldalán kell kiválasztani a kívánt fizetési módot, amely lehet bankkártyás fizetés és azonnali utalás.
A megrendelés elküldése előtt a Vásárlónak nyilatkoznia kell, hogy tudomásul veszi és elfogadja az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat. A Vásárló nyilatkozatát az erre szolgáló jelölőnégyzet kipipálásával teheti meg.
A Vásárló a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással fejezheti be a vásárlást és küldheti el megrendelését.
Viszonteladói vásárlóknak lehetősége van utalásos fizetési módra, melyet a rendelés leadása után előlegbekérő küldésével igazolunk vissza.
4.5. Megrendelés elküldése
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással a megrendelés adatai már nem módosíthatók, fizetési kötelezettsége keletkezik a Szolgáltató felé, valamint hozzájárul ahhoz is, hogy ha házhozszállítás kiszállítási módot választott, akkor a Vásárló és a Szolgáltató között létrejövő szerződés teljesítése és annak figyelemmel kísérése érdekében továbbítjuk a megrendelt termék kiszállítását végző vállalkozásnak a nevét, a megjelölt szállítási címet, illetve a szállítási adatok körében megadott telefonszámot, a megrendelés azonosítóját és összegét, valamint az ügyfél fiókhoz tartozó e-mail címet.
4.6. Megrendelés több részletben
Ha egymás után több rendelést ad le, de a szállítást egyszerre kérné, minden esetben jelezze a korábbi rendelés(ek) számát is! Minden beérkező érvényes rendelést külön kezelünk és teljesítünk! Csak akkor tudjuk összevonni a rendeléseket, ha ezt a megjegyzés rovatban kérik és jelzik, hogy melyik rendeléssel kívánják összevonni azt.
5. A megrendelés visszaigazolása és az adásvételi szerződés létrejötte
5.1. A megrendelés visszaigazolása
A megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezése a Vásárló részéről ajánlatnak minősül és ajánlati kötöttséget hoz létre.
A Sába webshopban leadott megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezéséről a Szolgáltató e-mailben automatikus visszaigazolást küld a Vásárló e-mail címére, mely tartalmazza a megrendelés részleteit. A megrendelés megérkezésének automatikus visszaigazolása (a továbbiakban: megrendelés visszaigazolása) nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását és az adásvételi szerződés létrejöttét.
A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha a megrendelése elküldésétől számított legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül a megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezéséről nem kap visszaigazolást.
Ha ez az automatikus visszaigazoló üzenet nem érkezik meg, akkor sajnos az is előfordulhat, hogy valamilyen technikai hiba folytán a megrendelés nem érkezett be hozzánk. Ilyen esetekben kérjük, hogy vegyék fel velünk a kapcsolatot.
5.2. Az adásvételi szerződés létrejötte
A Szolgáltató az ajánlat elfogadásáról és az adásvételi szerződés létrejöttéről a Vásárlót a megrendelés kiszállítását megerősítő e-mailben tájékoztatja legkésőbb a megrendelés visszaigazolásától számított 3 (három) munkanapon belül. Ebben az aktuális helyzetnek megfelelően tájékoztatjuk a megrendelés állásáról és arról az elérhetőségről, ahol a rendelés állapota nyomon követhető.
Amennyiben a szállítás esetlegesen késedelmesen kerül teljesítésre, úgy erről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót a megrendelés visszaigazolásától számított legkésőbb 3 (három) munkanapon belül. A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha a megrendelés megérkezésének visszaigazolásától számított legkésőbb 3 (három) munkanapon belül a kiszállítás megkezdéséről, vagy a szállítás esetleges késedelméről nem kap visszaigazolást.
A Szerződés alapján a Szolgáltató köteles a megrendelt terméket a Vásárlónak eladni és annak a Vásárló részére történő kiszállításáról vagy a telephelyen történő átadásáról gondoskodni, a Vásárló pedig köteles a vételárat és házhozszállítás esetén a szállítási költséget Szolgáltató részére megfizetni és a terméket átvenni.
A Vásárló a megrendelt termék felett tulajdonosként a termék komissiózásának napján jogosult rendelkezni.
A Szerződés megszűnik a Szolgáltató és a Vásárló szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítésével. A Szerződést megszünteti, ha a Szolgáltató vagy a Vásárló elállási jogát gyakorolja.
A Szolgáltató a megrendelés esetleges törléséről a megrendelés megérkezésének visszaigazolásától számított 3 (három) munkanapon belül e-mailben tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben a Vásárló a nem szállítható termék vételárát már megfizette, azt a Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti a Vásárló részére.
6. Átvételi pontok, szállítás, szállítási díjak
A megrendelés során a Vásárló az alábbi átvételi lehetőségek közül választhat:
- szállítás a Vásárló által megadott számlázási címre vagy a számlázási címtől eltérő címre
- személyes átvétel az Inzula Ker. Kft. telephelyén
6.1. Szállítás számlázási címre vagy számlázási címtől eltérő címre (házhozszállítás)
A Sába webshopból megrendelt termék kiszállítása kizárólag Magyarország területére, létező magyarországi címre történik. A megrendelt termék postafiók címre vagy postahivatalba történő kézbesítésére nincs lehetőség.
Házhozszállítást a FoXPOST vagy Csomagpiac Kft. végzi. A szállításhoz és a kézbesítéssel kapcsolatos tájékoztatáshoz szükséges adatokat a kiszállítást végző vállalkozás rendelkezésére bocsátjuk.
A megrendelt terméket gondosan csomagolva, lezárt kartondobozban adjuk át a futárnak. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A házhozszállítás díja megrendelésenként:
A Sába webshopban feltüntetett szállítási díjak magyar forintban értendők és magukba foglalják az általános forgalmi adót.
A házhozszállítást a Szolgáltató a kiszállítás visszaigazolásától számított 2-5 munkanapon belül biztosítja. A Szolgáltató a kiszállítás megkezdéséről, illetve a szállítás esetleges késedelméről a Vásárlót a megrendelés visszaigazolásától számított 3 (három) munkanapon belül e-mail útján tájékoztatja.
A kiszállítás munkanapokon 8 – 17 óra között történik. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címét megadni.
A Csomagpiac Kft. kétszeri kézbesítést kísérel meg. A kiszállításokról a Csomagpiac Kft. e-mail üzenetben előzetes értesítést küld a Vevő részére. Ha a futár az első kézbesítés alkalmával nem találja a megadott szállítási címen a Vevőt, akkor másnap is újra megkísérli a kiszállítást. Ha mindkét kiszállítási kísérlet sikertelennek bizonyulna, akkor az át nem vett csomagok szállítási költségét a Vevőre terheljük.
Amennyiben a Vásárló házhozszállítást választott, úgy a kiszállítással kapcsolatos kérdésekről a szállító cégek ügyfél szolgálata tud információt nyújtani az alábbi elérhetőségeken.
A Csomagpiac Kft. központi ügyfélszolgálata
- Elérhető: munkanapokon 7.00 – 20.00 óra között
- Mobil: (+36 70) 9409-442 (*Nem emelt díjas telefonszám. A hívás díja az adott telefonszolgáltatótól függ.)
- E-mail cím: info@csomagpiac.hu
A kézbesítésre egyebekben a Csomapiac kft. szolgáltatásokra vonatkozó, hatályos Általános Szerződési Feltételekben foglaltak irányadók.
A házhozszállítás díja megrendelésenként (Csomagpiac szállítás; Csomagpiac DPD házhozszállítás; Csomagpiac sameday házhozszállítás; Csomagpiac MPL házhozszállítás)
1 – 4 999 Ft bruttó értékig: |
1 999 Ft (ÁFA-val), |
5 000 – 11 999 Ft bruttó értékig: | 1 799 Ft (ÁFA-val), |
12 000 – 20 000 Ft bruttó értékig: | 1 499 Ft (ÁFA-val), |
20 001 Ft bruttó érték felett: | DÍJTALAN ! |
A Csamagautomatába vagy csomagpontra történő szállítás díja megrendelésenként (Csomagpiac DPD csomgpont; Csomagpiac sameday csomagpont ; Csomagpiac MPL postapont; Csomagpiac MPL postán maradó; Csomagpiac MPL automata)
1 – 4 999 Ft bruttó értékig: |
1 299 Ft (ÁFA-val), |
5 000 – 11 999 Ft bruttó értékig: | 1 199 Ft (ÁFA-val), |
12 000 – 20 000 Ft bruttó értékig: | 1 099 Ft (ÁFA-val), |
20 001 Ft bruttó érték felett: | DÍJTALAN ! |
Foxpost
-
A Foxpost csomagautomatáit országszerte hatvankét helyszínen veheted igénybe. A csomag megérkezésekor SMS-ben vagy Viberen és e-mailben kapod meg a kódot, mely a csomagodat rejtő fiókot nyitja.
A házhozszállítás díja megrendelésenként:
1 – 4 999 Ft bruttó értékig:
2 299 Ft (ÁFA-val), 5 000 – 11 999 Ft bruttó értékig: 2 199 Ft (ÁFA-val), 12 000 – 20 000 Ft bruttó értékig: 2 099 Ft (ÁFA-val), 20 001 Ft bruttó érték felett: DÍJTALAN !
Fizetési módok:
- A rendelés pillanatában elküldött, online bankkártyás fizetés mellett lehetőséged nyílik a csomagautomaták termináljánál történő bankkártyás fizetésre is.
- Helyszíni fizetés esetén az alábbi kártyatípusokat tudod használni: Master Card, Maestro, Visa, Electron, American Express, Diners Club, BankPont logóval ellátott kártyák.
-
Lehetőség van előre utalással is fizetni. Ebben az esetben az Inzula Ker Kft. OTP banknál vezetett 11704007-22059057-00000000 számú bankszámlájára szükséges a rendelés végösszegét elutalni. A közlemény rovatba kérjük a rendelési azonosítót tüntesse fel. A rendelés kiszállítása csak az utalás beérkezését követően kezdődik meg.
6.2. Átvétel a Szolgáltató telephelyén
A Szolgáltató e-mailben tájékoztatja arról, amikor megrendelése átvehető. Az átvétel időpontját telefonon előre szükséges egyeztetni.
A Vásárlónak az átvételről szóló értesítést követően 14 (tizennégy) nap áll rendelkezésére ahhoz, hogy megrendelését átvegye.
Az átvételről szóló értesítést követő 7 (hét) nap elteltével a Szolgáltató a Vásárlót e-mailben ismételten tájékoztatja arról, hogy megrendelése a Szolgáltató telephelyén további 7 (hét) napig vehető át (emlékeztető e-mail). Amennyiben a Vásárló a rendelkezésére álló – 14 (tizennégy) napos – határidőn belül a megrendelést nem veszi át, a Szolgáltató a határidő lejártát követően törli a megrendelést és erről a Vásárlót e-mailben tájékoztatja.
Ha a Vásárló a törölt megrendelés ellenértékét a Szolgáltató részére már megfizette, a megrendelés törlése esetén a Szolgáltató a megrendelés ellenértékét a Vásárló részére visszatéríti.
A megrendelés a Szolgáltató telephelyén történő átvételéhez be kell mutatni a megrendelés átvételéről szóló értesítést (papír alapon vagy digitális formában). A Szolgáltató a megrendelés átvételéről szóló értesítést bemutató személyt a megrendelés átvételére jogosultnak tekinti. A megrendelés átvételét a számla másodpéldányán az átvevő személy aláírásával igazolja.
Amennyiben a Szolgáltató telephelyén történő személyes átvételi módot választotta, a megrendeléséről a Szolgáltató szolgál információkkal.
7. Árak
A Sába webshopban feltüntetett árak magyar forintban értendők és magukba foglalják az általános forgalmi adót. A termékek mellett az adott időpontban érvényes bruttó ár szerepel, ez az eladási ár. Az árkedvezménnyel forgalmazott termékek esetében az árkedvezmény ténye és százalékos mértéke, valamint a csökkentett eladási ár kerül feltüntetésre. A termékek részletes ismertetésénél az eredeti bruttó ár is szerepel.
A termékek árainak megváltoztatására vonatkozó jogot a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy az árváltoztatás a Sába webshopban való megjelenéssel egyidejűleg válik hatályossá. Ez azt jelenti, hogy az esetleges árváltoztatás nem befolyásolja a már leadott megrendelt termékek árát.
8. Fizetés, számlakiállítás
A Sába webshopból történő megrendelés esetén bankkártyával valamint utánvéttel történő fizetésre van lehetőség. A Szolgáltató telephelyén történő áruátvétel esetén előre utalással vagy készpénzzel történő fizetés lehetséges.
A Szolgáltató az bankkártyás fizetés választására tekintettel külön díjat, költséget vagy egyéb fizetési kötelezettséget nem számít fel, illetve nem állapít meg.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ha egy (1) éves időszakon belül két (2) alkalommal nem veszi át az utánvétes fizetéssel megrendelt csomagját, akkor a Szolgáltató jogosult arra, hogy ezután kizárólag a bankkártyás fizetést tegye a Vásárló számára lehetővé.
8.1. Fizetés bankkártyával
A Vásárló a vételárat és a szállítási költséget bankkártyával egyenlíti ki. A Szolgáltató a fizetés során a következő bankkártyák elfogadását biztosítja: Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron. A Vásárló által a fizetés során megadott adatok (kártya típusa, kártyaszám, érvényesség, ellenőrző kód) titkosított csatornán keresztül kerülnek továbbításra.
Bankkártyás fizetés esetén a megrendelést követően előre fizet egy internetes fizetőfelületen, bármely az OTP Mobil Kft. ún. SimplePay rendszere által elfogadhatónak minősített bankkártyával. Az internetes fizetőfelületre történő átirányítással egyidejűleg a Szolgáltató megrendelés azonosítóját és összegét továbbítja az OTP Mobil Kft.-nek, azonban a bankkártya adatait nem kezeli.
Bankártyás fizetés választása esetén a Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató az alábbi személyes adataidat átadja az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.) mint adatkezelő részére: vezetéknév, keresztnév, ország, cím, telefonszám, e-mail cím. Az adattovábbítás célja az, hogy az így fizető vásárlók számára ügyfélszolgálati segítségnyújtás álljon rendelkezésre, a tranzakciók visszaigazolhatók legyenek és a felhasználók védelme érdekében csalásmegelőzésre kerüljön sor.
8.2. Utánvét
A Vásárló a vételárat és a szállítási költséget a küldemény futárszolgálat általi kézbesítésekor a futárnak – készpénzben vagy bankkártyával – egyenlíti ki.
Az utánvétes fizetés díja 499 Ft.
Utánvétes fizetés esetén a megrendelt termékek vételárát és a szállítási költséget a megrendelt termékek kiszállítását végző vállalkozás szedi be közvetlenül azelőtt, hogy a megrendelt termékek átadásra kerülnek. Házhozszállítás esetén a vételár és a szállítási költség egyaránt megfizethető készpénzzel és POS terminálon keresztül bankkártyával is. Házhozszállítás esetén a POS terminálok rendelkezésre állását a termékek kiszállítását végző vállalkozás biztosítja.
8.3. Számlakiállítás
A Sába webshopban történő vásárlásról a Szolgáltató a Vásárló részére elektronikus számlát állít ki. A Szolgáltató az elektronikus számlát a Vásárló által megadott e-mail címre továbbítja. A Vásárló által teljesített ellenszolgáltatás részben vagy egészben történő visszatérítése esetén a Szolgáltató a visszatérítésről helyesbítő számlát vagy visszáru bizonylatot állít ki. A Szolgáltató a helyesbítő számlát a Vásárló által megadott e-mail címre továbbítja, a visszáru bizonylatot a Vásárló részére átadja.
9. Elállási jog
9.1. Az elállási jog gyakorlása
A Vásárlónak joga van ahhoz, hogy a Szolgáltatóval kötött Szerződéstől 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elálljon (vonatkozó jogszabály: A 45/2014 (II. 26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól).
Az elállási határidő
- attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
- több termék adásvétele esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi;
- több tételből vagy darabból álló termék adásvétele esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
A Vásárló elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
A Vásárló elállási jogát erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával vagy – választása szerint – a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező elállási nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja. A Vásárló elállási joga gyakorlásáról a termék visszaküldésével egyidejűleg a visszaküldési űrlapon is nyilatkozhat.
A Vásárló az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatát – postai úton vagy e-mail útján – köteles eljuttatni a Szolgáltató alábbi elérhetőségére valamelyikére.
- Levél cím: Inzula Ker Kft. 1047 Budapest, Fóti út 56. D. ép. IV. emelet
- E-mail: megrendeles@sabaintim.hu
A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt elállási határidő lejárta előtt elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére eljuttatja.
9.2. Visszatérítés
Ha a Vásárló a Szerződéstől eláll, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is.
A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapta vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a Szolgáltató a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A Szolgáltató nem téríti meg azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.
A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat – a Vásárlót e fizetési mód alkalmazásából adódóan semmilyen többletköltség nem terheli.
Részleges elállás esetén a visszatérített összeg és a Szolgáltató által kiállított helyesbítő számlán szereplő ellenérték között kerekítésből adódóan +/- 1 forint eltérés lehetséges.
9.3. A termék visszajuttatása
A Vásárló köteles a terméket a Szolgáltatónak késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A visszaküldési határidő betartottnak minősül, ha a Vásárló a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt a terméket a Szolgáltatónak elküldi vagy átadja. A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Vásárlót terheli.
A Vásárló a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért kizárólag akkor felel, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Vásárló a terméket a Szolgáltató részére visszaküldheti vagy személyesen visszaviheti a Szolgáltató telephelyére (1047 Budapest, Fóti út 56. D. ép. IV. emelet).
A Vásárló a visszaküldéshez tetszőleges szállítási módot (postai utat, futárszolgálatot) vehet igénybe.
A megrendelés azonosíthatósága érdekében a Vásárlónak a visszaküldeni kívánt termékhez mellékelnie kell a visszaküldési űrlapot. A visszaküldési űrlap elérhető és kinyomtatható erről a linkről, valamint visszaküldési űrlapot igényelhet a megrendeles@sabaintim.hu e-mail címen, vagy a +36 1 369 0385 telefonszámon munkaidőben [Hétfő-csütörtök: 9:00-16:00, péntek: 9:00-15:00].
A Vásárló a visszaküldési űrlapon megjelölheti a visszaküldés okát, azonban ennek elmaradása a Vásárló elállási jogát nem érinti.
A Vásárló a terméket – a vásárlást igazoló számla egyidejű bemutatása mellett – visszaviheti munkaidőben a Szolgáltató telephelyére.
9.4. Elállási jog alóli kivételek
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26) Korm. rendelet a 29. § (1) bekezdése alapján az alábbi esetben a fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát az alábbi esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h)- a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
10. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
10.1. Kellékszavatosság
A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet.
- A Vásárló kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy az a Szolgáltatónak – más kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne.
- Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja.
- A Vásárló a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, vagy annak megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy a Vásárló kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.
Kicserélés vagy elállás esetén a Vásárló nem köteles megtéríteni a terméknek azt az értékcsökkenését, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A Vásárló választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül a Szolgáltatóval közölni.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A Vásárló a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
10.2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti, e határidő elteltével a Vásárló ezt a jogosultságát elveszti.
A Vásárló termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a termék hibáját a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, ugyanakkor termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.
10.3. Jótállás
A Szolgáltatót hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek tekintetében jótállási kötelezettség terheli. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállás időtartama
- 10.000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100.000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250.000 forint eladási ár felett három év.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása napjával kezdődik.
A jótállási határidő elmulasztása jogvesztéssel jár, kivéve, ha a fogyasztási cikket a jótállás időtartama alatt javítani kell. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A Vásárló jótállás alapján – választása szerint – az alábbi igényeket érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben.
- A Vásárló kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy az a Szolgáltatónak – más jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne.
- Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja.
- A Vásárló a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, vagy annak megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy a Vásárló kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.
Kicserélés vagy elállás esetén a Vásárló nem köteles megtéríteni a terméknek azt az értékcsökkenését, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A Vásárló választott jótállási jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
A Vásárló a jótállásból eredő jogait a jótállási jeggyel érvényesítheti, ugyanakkor a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy Vásárló rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésre bocsátásának elmaradása esetén a Vásárló a szerződés megkötését az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlával vagy nyugtával (a továbbiakban együtt: számla) – bizonyíthatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (számlával) érvényesíthetők.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Kijavítás iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
- a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját,
- a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
- a termék Vásárló részére történő visszaadásának időpontját.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
Ha a jótállás időtartama alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán) feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
Ha a jótállás időtartama alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában –, valamint, ha a Vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Vásárló nem kívánja a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán) feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltatóval való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán) feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, ugyanakkor a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 10.1. és a 10.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
10.4. A szavatossági és jótállási igények intézése
A Szolgáltató a Vásárló nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát a Vásárló rendelkezésére bocsátja. Ha a Szolgáltató a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról 5 (öt) munkanapon belül értesíti a Vásárlót.
A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Vásárlót tájékoztatja a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
11. Panaszkezelés, jogérvényesítés, vitarendezés
11.1. Panaszkezelés
A Sába ügyfélfiókból elérhető bármely szolgáltatással összefüggésben felmerülő kérdésekkel a Vásárló a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a termék fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval az 1.1 pontban feltüntetett elérhetőségek valamelyikén.
A webáruházban történt bankkártyás fizetés esetén a bankkártyával és az internetes fizetőfelület használatával kapcsolatos kérdések, panaszok az érintett vásárló számlavezető bankja és az internetes fizetőfelületet üzemeltető szolgáltató hatáskörébe tartoznak.
A Vásárló szóbeli panaszát a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát, valamint a panaszra adott érdemi válaszát a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül megküldi a Vásárlónak.
A Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el az telefonon és egyéb úton írásban megtett valamennyi panaszt.
A Vásárló írásbeli panaszát a Szolgáltató a beérkezését követő harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt.
11.2. Békéltető testület
A Vásárló a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett független békéltető testülethez fordulhat.
A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vásárló a vitás ügy rendezését a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje.
A Szolgáltató a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetési nyilatkozatot nem tett.
Békéltető testületi eljárás – illetékességi októl függően – az alábbi békéltető testületeknél kezdeményezhető:
a, A Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint az ÁSZF 18. pontjában felsorolt békéltető testületekhez fordulhat.
b, A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége a következő:
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-269-0703
A békéltető testületek elérhetőségéről és a békéltető testületi eljárásról további részletes információk a www.bekeltetes.hu oldalon érhetők el.
11.3. EU-Bizottság online vitarendezési platform
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozta az online vitarendezési platformot.
Az online vitarendezési platform célja, hogy elősegítse az Európai Unióban, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államban (Norvégia, Izland, Lichtenstein) tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államban (Norvégia, Izland, Lichtenstein) letelepedett kereskedők közötti online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezését.
A Vásárló az online vitarendezési platformon keresztül is kezdeményezheti online vásárlással kapcsolatos panaszának rendezését. Az online vitarendezési platform a https://ec.europa.eu/odr oldalon érhető el.
11.4. További jogérvényesítési lehetőségek
A Vásárló panaszával fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat, illetve a jogvita rendezése érdekében bírósági eljárást kezdeményezhet.
A fogyasztóvédelmi hatóság feladatait elsőfokon a megyei kormányhivatalok (fővárosi kormányhivatal) járási (fővárosi kerületi) hivatalai látják el. A járási hivatalok elérhetősége megtalálható a http://jarasinfo.gov.hu/ oldalon.
12. Hírlevél küldése
A regisztráció során a Vásárlónak lehetősége van a Szolgáltató hírlevelére történő feliratkozásra. A Vásárló feliratkozási szándékáról a Hírlevélre vonatkozó tájékoztatás tudomásulvételét követően a rendelkezésre álló jelölőnégyzet kipipálása útján nyilatkozhat.
A hírlevélre feliratkozás a Vásárló részéről önkéntes és a Vásárló a hírlevélről bármikor leiratkozhat. A hírlevélről történő leiratkozás a bármely hírlevél végén megtalálható „Leiratkozás a hírlevélről” linken keresztül, a SÁBA ügyfélfiók „Hírleveleim” menüpontjában, vagy a leiratkozási szándéknak az hirlevel@sabaintim.hu e-mail címre vagy a Inzula Ker. Kft. 1047 Budapest, Fóti út 56. postai címre történő bejelentése útján lehetséges.
13. Digitális adattartalom
13.1. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A digitális adattartalom működését a Szolgáltató Extreme Net Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1034 Budapest, Tímár utca 20. 2. emelet) szerverein keresztül biztosítja. Az adatok továbbítása titkosítva történik, melyhez a Szolgáltató SSL (Secure Socket Layer) titkosítási rendszert használ. A szolgáltató a http://www.saba.hu webshop adatainak védelme, az adatvesztés, az adatokhoz illetéktelen személy általi jogtalan hozzáférés, valamint az illetéktelen személy általi jogtalan adatmódosítás megelőzése érdekében technikai és szervezeti intézkedéseket tesz.
13.2. A digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége
A www.saba.hu oldal valamennyi ismert böngésző legújabb verziójával kompatibilis. A www.saba.hu oldal mobil eszközön történő használatához legalább iOS 7, illetve Android 4.2 operációs rendszer megléte szükséges.
14. Felelősség
Amennyiben a Sába ügyfélfiók létrehozása során a Vásárló hiányos, vagy hibás adatokat közöl a vásárló ezzel kapcsolatos mulasztásért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A vásárlók az általuk hiányosan és/vagy tévesen szolgáltatott adatokból adódó valamennyi következményt maguk viselik. A vásárló által megadott adatok helytállóságát a Szolgáltatónak nem áll módjában ellenőrizni, ezzel kapcsolatban a felelősség és minden ezzel járó jogi és anyagi következmény minden esetben a vásárlókat terheli.
A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy www.saba.hu webshop folyamatos elérhetőségét és rendelkezésre állását biztosítsa, ugyanakkor azért felelősséget nem vállal.
Nem felel a Szolgáltató a webshop használatával összefüggésben keletkezett olyan károkért, melyeket szoftverhiba, számítógépes kártevők, telekommunikációs hálózat hibája, rendszerhiba, üzemzavar vagy egyéb technikai jellegű hiba okozott.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a www.saba.hu oldalon megjelenő tartalom más személy által történő jogellenes megváltoztatásáért, továbbá azért a tartalomért, amely hozzájárulása vagy tudomása nélkül kerül a www.saba.huoldalon elhelyezésre és a Szolgáltató számára műszakilag nem lehetséges, hogy annak elérését és használatát megakadályozza.
Közvetlenül vagy közvetetten idegen weboldalra mutató link, hiperlink esetén a Szolgáltató a megjelenített idegen oldal tartalmától elhatárolódik, sem az idegen weboldalért, sem az idegen tartalomért felelősséget nem vállal.
A www.saba.hu webshop tartalma a legnagyobb gondossággal került összeállításra és a Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az azon szereplő információk pontosak, aktuálisak és teljeskörűek legyenek. A Sába webshopban vásárolt termék átvételét követően a Vásárló felelőssége, hogy a termék csomagolásán szereplő információkat megismerje és ne kizárólag a webshopban található adatokra hagyatkozzon. A termékkel kapcsolatos további tájékoztatásért a Vásárló a Szolgáltatóhoz fordulhat az ÁSZF 1. pontjában meghatározott elérhetőségeken.
Ha a Sába webshopban a Szolgáltató minden gondossága ellenére helytelen ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, így a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft-os vagy 1 Ft-os árra –, a Szolgáltató nem köteles a Terméket a helytelen áron szállítani, hanem jogosult felajánlani a helyes áron történő szállítást.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a www.saba.hu oldal tartalmát bármikor módosítsa, a webshop elérhetőségét korlátozza, vagy megszüntesse.
Fenti rendelkezések a magyar jogszabályok vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően, azok keretei között értendők és a Vásárló jogainak érvényesítését semmilyen módon nem érintik.
15. Termék értékelés
A regisztrált Vásárló a Sába webshopban megvásárolható termékeket a shopban a termék oldalán a „Vélemények” gomb megnyomása után szöveggel értékelheti. A regisztrációval nem rendelkező Vásárlónak az értékeléshez meg kell adnia az e-mail címét és nevét. Az értékelések csak az adminisztrátor jóváhagyása után jelennek meg.
16. Adatvédelem
Személyes adatai kezelésére a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltak irányadók, mely elérhető és letölthető az alábbi oldalról: Adatkezelési Tájékoztató.
17. Záró rendelkezések
A Szolgáltató jogosult alvállalkozót, valamint adatfeldolgozót igénybe venni.
A jelen ÁSZF magyar nyelven készült, arra a magyar jog szabályai az irányadók.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre az alábbi jogszabályok az irányadók:
- Polgári törvényről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
- A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)
- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.)
- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet
- Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
- A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet
18. A békéltető testületek elérhetősége
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: +36 72 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu ; info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: +36 76 501-525, 501-500532
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: +36 66 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: +36 46 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: +36 1 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: +36 62 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: +36 22 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: +3696520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: +3652500-710, 500-745
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: +3636416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: +3656510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: +36 34 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: +36 32 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési címe: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefon: +36-1-269-0703
Fax: 06-1-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: +3682501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: +3642311-544, 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: +3674411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: +3694312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: +3688814-111
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: +3692550-513, 550-514
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)